۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۴

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش:

۱۷۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند

۱۷۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند

سمنان- رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش گفت: ۱۷۰ هزار دانش آموز مقاطع اول همچنان بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که دنبال شناسایی و بازگرداندن آن‌ها با طرح های میدانی هستیم.

محسن زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر یک روزه به استان سمنان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ متأسفانه با پایشی که صورت گرفت متوجه بازماندگی ۲۱۰ هزار دانش‌آموز فقط در مقطع اول در سراسر کشور بودیم، تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش ابتدا شناسایی این دانش آموزان بود.

وی با بیان اینکه بعد از شناسایی دانش آموزان اقدام به جذب این افراد در دستور کار قرار گرفت، تاکید داشت: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم شاهد بازگشت ۳۹ هزار دانش‌آموز به فضاهای تحصیلی باشیم و تلاش برای بازگرداندن مابقی نیز ادامه دارد.

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش با بیان اینکه علی رغم همه تلاش‌ها همچنان ۱۷۰ هزار دانش‌آموز دیگر ما بازمانده از تحصیل هستند، افزود: این بازماندگی دلایل مختلفی دارد اما متأسفانه باید گفت شرایط کرونایی آن را تشدید و کار وزارت آموزش و پرورش را دشوار کرد.

زارعی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شرایط را برای بازگشت دانش آموزان بازمانده مهیا سازیم، گفت: طرح‌هایی در این زمینه وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تلاش میدانی مدیران آموزشگاه‌ها در شهرها و روستاهای کشور و شناسایی دانش آموزان بازمانده برای تلاش در راستای بازگرداندن آنها به مدارس از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

کد خبر 5487095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha